Mää kiehun niin kiehun että anteeksi kirjoitusvirheeni tuskin tulen jaksaa oikolukemaan sitä kuinka paljon puhun nyt rumia tai vänkään ja jahkaan samaa vanhaa. Mut siis vaikka olen tapahtuneesta jo noin kolmetuntia kulunut tuntuu ettei kiehutapiste vähene vaan isonee melkeempä vaan. 

Menin sinne tukiperhepalaveriin tänään. Minua valmiiksi ahdisti jo aamulla oudontuntuisesti mutta koska nämä ovat menneet aiemminkin hyvin niin mikssi ei nytkin. No ei kauan menny ku mä siellä jo volloton hitto. Tämä nainen jossa likka ollu nyt nyt oli sitä mieltä että ei kukaan voi tarvita noin ikuisuutta apua olla aina väsynyt ja masentunut ja tilanne olla tuollainen ja on kuulemma huolissaan kun likka puhunut että on pyydetty tuomaan sitä ja tätä ja sitten mein alkon käyttö on muka jokailtaista ja hirveitä määriä verannalla juodaan tai saunan jälkeen tms. Hmm.. ei oo nainen aatellu et tyttö osaa isonnella ja suurennella asiaa se on hänen psygologin lausunnossaankin yms.

No tästä tuli suora ls-ilmoitus sitten naamani eessä. Tuonkin nainen ois voinu sanoa mulle suoraan koska oltiin siiinä kaksin ennen kuin muuut tulivat. Mä meinasin oikeasti ottaa ja paukauttaa ovesta ulos. No en mää voinu niin tehdä vaan pakko oli koittaa hengittää etten saanu paniikkikohtausta vielä samaan syssyyn saakeli kun sydänkin hakkasi hyvä etten pyytänyt jo lanssia soittamaan kun sumeni ja pyörrytti ja osa meni sitten hieman ohikin ennen kuin sain taas itseni kasaan.

Siinä sitten kun pääsin mukaan siihen kuulin kuinka yritin puolustella että mulla todella on krooninen masennus jonka kanssa elän elämäni seilaten ja olen maanisdebressiiivinen ja siksi minulla hoito psykiatrianpolilla ja seuranta kuukausittain joskus kahdestikin. Et miten sitten olen huono äiti mitä teen väärin että poikaanko viittaat. No siinäpä sanoi että juu katso nyt kuinka senkin kans kävi. No minäpä siihen niin. Kaksi sijoituspaikkaa ja kumpikaan ei ole pojan kanssa pärjänny ja autismia epäillään yhdeksi diagnoosiksi yms. Niin sitten sossu tuli väliin ja sanoi jospa tää tukiperhepalaveri olisi sitten tässä. Sanoin sopii hyvin mutta mulla on teille vielä asiaa. 

Naisen lähdettyä, sanoin heille itkien ja niiskuen edelleen et ei me todellakaan oo käskytetty vaan ihan pyydetty ja en kiellä alkon käyttöä että ihan saunajuomina muutama ja kyllä istumme paljon verannalla mutta juomina voi olla meillä muutakin kuin alkoa. Ja sanoin että juuri nyt mulla on paha syksy kun pojan kuolemasta 10 vuotta raskas ja rankka kesä sekä syksy isän vuoksi ja poika on nyt kesän aikana mennyt tampereelle ja ne on aika rankkoja reissuja myös kaksikertaa kuussa mennään. Niin rahaa kuin aikaa sekä voimia menee.

Rahasta hän sanoi että tehän saatte tukea. Sanoin kyllä juu, mutta autohan kuluttaa muutoinkin kuin vain pelkkää bensaa. Niin sitten kysyivät mitä tuloa saan. Eläke minun tuloni ja yhteistulot miehen työttömyyskuukauden aikana 1700/e käteen. Kun lainamme ei ole asuntolaina ja autoa ei katsota meno kuluiksi lainkaan. Niinhän se on sanottiin. Sitten sanoin että nämä kuukausi siellä kaksi täällä kun mies  töissä sitten tasottavat sitä niin et jäädään varmasti nuoralle tanssimaan. Mutta auto on aika välttämätön.

Sanoin myös että enkö ole lapselleni hyvä kun kuitenkin vien ratsastaan 40km sivu on musiikkiterepiat viikottain 40km sivu. Tosin nyt kun mies töissä olen taksikuskikin jos tarviin auton niin vien miehen töihin ja haen jos pääsee ihmisten aikaan. Ja hänellä mennyt todella paljon nyt tunteja lasten asioissa palavereihin ja nekin rahat me oltas kyl tarvittu.

Tämä toinen sossu tässä sitten oli se joka päätti meille siitä kotiavusta joka nyt jo kerran viimeviikolla kävi ja nyt tulee huomenna uudelleen kun sanoin et jotenkin tuntuu ettei se olisi meidän juttu. Tästä sitten se toinen sossu kysyi onko meillä käyny perhetyö. Joo hän on sijainen mutta voisi kuitenkin hieman tutustua taustaan. Meillä on käynyt neuvolasta kunnasta kun poika ja likka oli pienempi, on käynyt kokkolasta lastenspsykiatriasta kun poika meni sinne ja siitä ekasta pojan sijoituspaikastakin. Että alkaa näitä ollu yhtä jos toista.

Lopputulema. Huomenna ja ensiviikolla se apujuttu käy ja ensiviikon torstaina sitten sosiaalityöntekijä tulee parinsa kanssa meille ja toivoo miehenkin olevan paikalla puhumaan tästä ls-ilmoituksesta ja kenties siitä tukiperhejutusta.

On muuten 11 vuoteen ekakerta kun oikeasti OIKEASTI pelkään et ovat viemässä likkaa. Vaikka likallahan menee koulussakin tosi hyvin. Koulun vaihdos tekisi vain oikeasti huonosti tuolle. Mun pitää vain pystyä nyt hillitsee palaverissä itseni ja toivomaan ettei kroppa ala tekeen omiaan. 

Luojan kiitos mulla on psygologi huomenna ennen sen ns. kotiavun tuloa.