Aikamoinen viikonloppu oli kyllä. Ja tää mun mielliala. Miten ihmeessä saisin tän nostettua. Tarttee kohta jo ison koneet ja vehkeet millä nostelee sen verran painava alkaa oleen et menee melkeimpä vain maasta läpi.

Selvitty kuitenkin on uuteen viikkoon ja tämä tuntuukin et ois sitten joku superviikko. Kalenteria katsoessa alkaa jo oleen sellainen olo et joku vois vaikka laittaa mut anestesiaan ja herättää vasta viikonlopuksi tai vaikka jos nukkus loppukuun samaan syssyyn niin jaksaa taas loppuvuoden huonoilla unilla tai jotain.

Perjantaina tosiaan käytiin uimassa lasten kanssa. Ekan kerran 13 vuotta täällä asuneena kävin uimahallissa täällä. Voitin pelkoni vaikka aika raunioina olinkin sinne mentäessä. Lapset oli ihmeen hyvin. Ainoa mikä mua häiritsi oli se et ilman piilarei ei näe ja pelkää liukastuvansa ja eksyvänsä. Piilareiden kanssa näkee ja samalla näkee ne muutkin ihmiset ja tuntui että mä en ollu kovin tervetullut sinne. Ja muutenkin kun ei meidän lapset sieltä rauhallisemmasta päästä ole. Molemmilla jo lääkityskin siihen aikaan alhaalla vaikutustaso niin se ääni ja muu mikä niistä lähtee niin ihme jo ettei tultu sanoon et me häiritsemme muita uimareita. Hienosti molemmat jo ui sekä sukeltelee ja poika kävi kylmäaltaassakin (mäki ihan nopeesti kastelin siin itseni).

Tultiin kotia niin mun alko tekeen mieli saunaan. Ja pitkästä aikaa mies jopa sen minulle lämmitti. Yleensä saanu sen tehdä aina minä. Ystävä pikaisesti käväisi. Aktiiviranneke ei sitten toiminu minkään pelin ja vehkeen kanssa joten se siitä. En saanut sitä sitten vieläkään ns.hankituksi. Liekkö tällä menolla saankaan. Mä oon niin huono tän tekniikan ymmärtämisen kanssa mikä sopii enään nykyään yhtään mihinkään yhteen. Mä jaksanut perjantaina edes voicea. Äsken juuri ehdin senkin tallenteelta katsomaan ja pikaisesti jotain kirjoittamaan. Meni saunassa sitten aika kauan meinaan..

Lauantaina kun herättiin laitettiin kärryperään ja pojan entiseen sijoituspaikkaan huonetta tyhjentää. Nytpä siis tuolla on keittiössä lattialla taas säkki poikineen. Ja osa niistä menee mukaan uuteen paikkaan osa jäänee kotiinkin. Ne katsomme mitä haluaa mukaan niin sitten parin viikon päästä kun seuraava kotiloma pojalla. Siinä meni lauantai aika nopsaan.

Miehen veli si soitti et sen vaimo oli naksauttanu selän ja arvata voi saako lomittajia sitten noin vain. Vähän si viikonlopun ajan kävi navetas jeesaa. Poikakin halusi jopa niin paljon mukaan et heräsi kuudelta sunnuntai-aamuna vapaaehtoisesti. Likka si tietty et miks hän ei pääse. Tänään kun vielä tarttee ni likka pääsee si illasta tänään ja vihdoin edes sen hetken saisin sitä rauhallista omaa aikaa. Vaikkakin ei se oo silti sitä ku se on täällä missä just periaattees eniten ahdistaakin. Eilen mies ja poika ahkeroi puitakin saunaan ja sisälle. Siinä hieman ajelin minäkin niitä apuna minkä jaksoin.

Tänään onkin aamu alkanut myös ajoissa. Vein miehen sinne veljeään auttaa kun tummun piti päästä labraan niin vein sen sitten sinne kun olin likan laittanut ensin kouluun. Sitten nappasin miehen kyytiin. Ois mulla tuolla nyt yks koneellinen pyykkiä jo pyörinyt. Tässä voisi vielä yhden mennä ainakin laittaa. Ja teetä juomaan ja ruokaakin kohta uuniin. Oikeesti ei mua mikään huvittas...

Muista viikon menoista voinen pikaiseen mainita huomenna on kaupungis likan terapia, ja iltapäivästä hänellä kuviskerho. Keskiviikkona kaupungis miehen lääkäri ja torstaina minun....